Apele minerale vara

Lasă un comentariu

Aprilie 23, 2009 de dnxpcta

Apele minerale vara.
Aşa după cum arată vechile scrieri hinduse, indienii cunoşteau efectele benefice ale apelor minerale cu 4000 de ani î.e.n. Romanii numeau apele minerale Aqua vitae (Apa vieţii), iar izvoarele istorice arată că etruscii (întemeietorii Romei), aveau un dezvoltat comerţ cu Aqua vitae.
De ce avem nevoie de ape minerale?
Această întrebare a fost inclusă într-un chestionar conceput de antropologi, care viza cunoaşterea nivelului de cultură generală al populaţiei din România. Majoritatea dintr-un eşantion de 4200 de indivizi au răspuns „pentru că au săruri minerale sănătoase”, un răspuns foarte corect.
La întrebarea „de ce sunt sănătoase sărurile minerale” numai 12% au dat un răspuns satisfăcător. Întrebarea cea mai dificilă „Ce conţine apa minerală?” a scos în evidenţă faptul că numai 8% au răspuns iar 4% sunt cei care au citit vreodată conţinutul mineral de pe eticheta sticlei.
O apă minerală bună trebuie să conţină obligatoriu într-o anumită proporţie: sodiu (Na), potasiu (K), magneziu Mg şi calciu Ca sub formă de cloruri sau azotaţi şi mai puţin azotiţi şi sulfaţi, dar cât mai puţine substanţe organice, numite pe etichetă hidrocarbonaţi.
Pentru anotimpul verii sunt recomandate apele cu un conţinut crescut de calciu(Ca) şi potasiu (K), concentraţia ideală fiind peste 47mg/l pentru calciu şi 0,6mg/l pentru potasiu. Aceste limite sunt de regulă bine calculate şi înscrise pe etichetă.
De asemenea, vara sunt recomandate apele minerale bogate în cloruri (Cl în concentraţii de peste 5,7mg/l.
Nevoia de calciu vara.
Calciul, după cum se ştie, este un element extrem de important în toate procesele celulare, cerut de celulele creierului în timpul supraâncălzirii organismului. Hipotalamusul (regiune din sistemul nervos central care reglează temperatura corpului) s-a dovedit a fi extrem de solicitat pe timpul căldurilor toride, necesitând de 5-6 ori mai mult calciu, pentru o bună funcţionare. Din nefericire, cea mai mare cantitate de calciu este direcţionată spre musculatură, la fel de înfometată de calciu, care nu poate realiza contracţia în lipsa acestui element. Astfel, indiferent de consumul de lactate la mese, sistemul muscular va asimila imediat calciul, încetinind absorbţia lui în creier. Aşadar între mese, se duce o luptă „pe viaţă şi moarte” pentru calciu, luptă care poate fi domolită numai prin consumul de ape minerale. Nu trebuie uitat că hipotalamusul controlează toate funcţiile organelor interne, iar neglijarea cerinţelor sale poate duce la boli somato-psihice, uneori destul de grave.
Nevoia de potasiu şi cloruri în timpul verii.
Cercetătorii de la South Carolina University (SUA) în colaborare cu Universitatea Victoria (Canada) au descoperit că vara necesitatea de potasiu şi clor pentru organism este de 12 ori mai crescută în organism decât primăvara şi toamna.
Dr. Krauss M.W., împreună cu echipa sa au constatat că 88,52% dintre consumatorii zilnici de ape minerale bogate în potasiu (peste 0,7mg/l) şi clor (peste 7,2mg/l) au o sănătate de invidiat, foarte puţini (4,32%) suferind de nevroze pricinuite de alte cauze, precum tabagismul, alcoolismul sau alte toxicomanii mai grave. Explicaţia lui Krauss se rezumă la importanţa ionilor de potasiu şi clor în realizarea relaxării celulei nervoase, suprasolicitate vara, atât datorită căldurii cât şi luminozităţii din spectrul vizibil şi ultra-violet. Aceiaşi cercetători au alcătuit un vast tabel, privind consumul de ape minerale vara şi riscul declanşării unor accidente vasculare.
Cum trebuie consumată apa minerală?
Micul dejun.
Apa minerală nu trebuie băută imediat după trezire, chiar dacă setea este foarte acută. Potolirea setei, dimineaţa trebuie făcută mai degrabă cu apă cât mai săracă în minerale, evitând un prost obicei german de a folosi suc de roşii la câteva secunde după trezire.
Dimineaţa aşa cum afirmă dr Krauss, apa minerală trebuie băută după cel puţin 50 minute de la trezire, indiferent de oră. Acest lucru permite revigorarea centrilor hipotalamici implicaţi în starea de trecere de la somn la veghe, care poate acumula intens potasiu şi clor. Volumul de apă minerală este de 0,250-0,35l.
Dejunul.
Nu trebuie uitat că între micul dejun şi dejun este recomandat un consum sporit de apă minerală, la prima resimţire a celei mai vagi senzaţii de sete. „Centrii setei” se găsesc tot în hipotalamus şi odată cu supraîncălzirea vor anunţa necesitatea de a bea „cerând” în mod special calciu.
În timpul zilei se recomandă să se bea apă minerală mai puţin acidulată sau chiar plată, „neacidulată”.
După dejun, apa minerală nu are efect profilactic sau terapeutic decât prin aportul de lichid, sărurile principale necesare fiind greu absorbite. Se recomandă consumul de apă minerală între orele 14,30-17,30, la o oră după siesta de după dejun.
Cina.
Vara, cina necesită un volum de ape minerale, chiar dacă nu este resimţită senzaţia de sete. Asocierea cu un pahar de vin (şpriţ) este favorabilă, micile cantităţi de alcool prezente în apa minerală favorizând absorbţia de potasiu, necesar relaxării nervoase dinainte de culcare.
Cu 5-10 minute înainte de culcare este foarte sănătos a se servi un pahar de apă minerală. De asemenea, setea apărută în timpul nopţii poate fi satisfăcută cu apă minerală.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: